VOS

Het is een reeks oefeningen die je helpt om diversiteit te hebben in je worpen en toch je evenwicht te bewaren.

  1. Smijt elk 10 succesvolle (= in de buik) backhands en nadien 10 forehands op een afstand van 7 meter. Herhaal op 15 & op 22 meter.

    Zet je nu op een afstand van elkaar waarbij je je comfortabel voelt om naar elkaar te passen. Smijt telkens 10 succesvolle backhands en forehands:
  2.  “low release”: Laat de disc zo laag mogelijk vertrekken.
  3. waarbij je zo ver mogelijk uitstapt. Strek ook je arm zodat de disc vertrekt op de maximale afstand van je lichaam. 
  4. “high release”: laat de disc zo hoog mogelijk vertrekken. (Let hierbij op dat je de disc nog steeds horizontaal laat vertrekken.)
  1. “Compass throwing”: stel je een kompas voor waarbij je pivot het midden van het kompas is. Stap uit naar het noorden (recht vooruit) en werp. Als de pas aankomt, stap je volgende keer uit naar het noordoosten (schuin rechtsvoor). Dan naar het oosten (rechts uitstappen) …
    Ga 2x volledig rond met backhands en daarna nog 2x met forehands.
  2. “tikkie takka”: Smijt ± 100 passen naar elkaar op een afstand van 2 meter (minstens 1,5m!). Smijt de disc zoals je hem vangt, niet herpakken. Wees snel maar zorg dat de discs vangbaar blijven.
  1. Smijt elk 10 succesvolle backhands waarbij je eerst faked met een forehand. Herhaal met forehands en backhand fake. Op 7 & 15 meter.
  1. Optioneel: smijt elk 5 succesvolle outside backhands, inside backhands, outside forehands, outside backhands. Herhaal op 15 meter als dit vlot gaat.
  2. Optioneel: smijt elk 10 succesvolle hammers & scoobers op 7 en 15 meter.